• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst

Total Webmedia

SEO, Websites en Webwinkels

  • SEO
    • Hoger in Google
    • Zoekwoorden bepalen
    • Veel gestelde vragen
    • Linkbuilding
    • Snelheid verbeteren
    • Nieuwe website
    • De online val van Kijkshop.nl
  • SEA
  • Portfolio
    • Responsive websites
  • André
    • Biografie
    • Discografie
    • Video’s
    • Foto’s
      • Daylight Superband
    • Reisfotografie
    • Kwaliteitspaginas.nl
  • Contact

Linkbuilding

Je bent hier: Home » SEO | Zoekmachine optimalisatie » Linkbuilding

Linkbuilding, het bouwen van een goed linkprofiel op internet, is een belangrijk onderdeel van het SEO-proces.

Het gaat bij het bouwen van een goed linkprofiel niet om de hoeveelheid links, maar om zoveel mogelijk kwalitatief goede links.

Wat zijn kwalitatief goede links?

Een link vanaf een pagina die een hoge autoriteit heeft en over hetzelfde onderwerp gaat als jouw website of pagina is van grote waarde. Een link krijgen op een pagina met een hoge autoriteit is soms niet eenvoudig. Je vergroot de kans om een kwalitatief goede link te krijgen als je website, of pagina van de website, unieke en waardevolle inhoud bevat.

Natuurlijk linkprofiel

Een goed linkprofiel is natuurlijk (lees: geloofwaardig) opgebouwd. De tijd dat websites hoog konden scoren op een bepaalde zoekwoord combinatie, alleen om het feit dat er veel links met de linktekst van deze zoekwoord combinatie naar desbetreffende site gingen, ligt gelukkig ver achter ons.

Google zelf is altijd een beetje vaag over linkbuilding. Google gaat ervan uit dat een linkprofiel natuurlijk ontstaat, maar dat betekent uiteraard niet dat je zelf niet op zoek mag gaan naar websites, pagina’s, forums en blogs.

Wanneer je reageert op een blog, dan kun je vrijwel altijd je naam en website invullen. De link van je website wordt dan aan je naam gekoppeld. Vul bij de naam gewoon altijd je eigen (bedrijfs)naam in en probeer niet slim te zijn door hier keywords i.p.v. je naam in te vullen. Vroeg of laat zul je hier meer nadeel dan voordeel van ondervinden.

Maar een link vanaf een blog is toch (bijna) altijd een no-follow link?

Dat klopt, maar een natuurlijk linkprofiel bestaat ook voor een deel uit no-follow links. Deze heb je dan ook zeker nodig. Daarnaast ben je niet alleen aan het linkbuilden voor Google natuurlijk. Andere bezoekers van het blog zullen, wanneer je een zinvolle reactie op het blog hebt geplaatst, op je naam klikken en dus naar je website gaan.

Interessant genoeg voor Linkbuilding

“Onze producten zijn niet interessant genoeg om links te verkrijgen / verdienen” horen we ook regelmatig, maar is dat ook zo? Hoe interessant is een WC-rol, niet bijster interessant om een link naar te plaatsen toch?

Deze 14 manieren om ‘anders’ aandacht en links te verzamelen bewijzen dat zelfs een WC-rol interessant kan zijn.

Links ruilen?

Links ruilen kan ook effectief zijn, maar ruil niet zomaar met elke website links. Zoek in elk geval linkpartners die over hetzelfde onderwerp gaan. Beter gezegd, ga op zoek naar partners welke wederzijds interessant zijn. Verkoop je bijvoorbeeld thee, dan is het wellicht interessant om samen te gaan werken met een shop die lekkere chocolade verkoopt.

Verstandig om links te kopen?

Het is niet verstandig om links te kopen, tenzij er een nofollow tag bij de link wordt geplaatst. Het kopen van links (zonder gebruik te maken van de nofollow tag) is in strijd met de richtlijnen die Google heeft opgesteld.

Footer

Total Webmedia

Museumplein 28-12
Veendam, Groningen 9641 AD
Nederland
Telefoon: +31621213570

Onze visie:

  • Websites en webshops zoals ze gemaakt horen te worden
  • SEO volgens de regels
  • Verstand van zaken
  • Langetermijnvisie
  • Kwaliteit voor een betaalbare prijs

Gecertificeerd Google Partner

Copyright © 2021 · Total Webmedia · SEO, Websites & Webwinkels